top of page

עינת גוטמן

האטה יוגה ברוח השאדו, פילאטיס, תרגול גופאני

חוקרת תנועה ותודעה דרך שיטות של יוגה, פילאטיס, מחול, אימפרוביזציה, קונטקט ושיטות סומטיות המשלבות גוף ונפש. מורה ובעלת הסטודיו, בימים האלה עוברת הכשרה בשיטת "האקומי" - פסיכותרפיה ממוקדת מיינדפולנס במכון האקומי ישראל. בעלת B.A בפסיכולוגיה ואמנויות, אוניברסיטת תל-אביב.

פארוס 9.2013 061.jpg

את "גופאני" פתחתי בשנת 2011 ומאז הוא מהווה מרחב לתנועה מרפא, למאות נשים וגברים, צעירים ומבוגרים ומבקש להעניק מענה למגוון רחב של אוכלוסיות וצרכים. מרחב בו אנו פוגשות ופוגשים את הגוף באשר הוא, ומציעות/ים תנועה קשובה ומכבדת, מחזקת ומשקמת, פותחת ומגמישה. 



מבקשת להודות כאן למוריי הנפלאים לאורך הדרך ולתלמידיי האהובים על האמון, על יצירת מרחב משותף, מלא כוחות ומפרה, ועל העידוד הבלתי פוסק להמשך חקירה ולצמיחה.



הוכשרתי כמורה לפילאטיס ב"מרכז הישראלי לפילאטיס – דרור רז" (שנת 2008); את הכשרתי כמורה ליוגה רכשתי אצל ראם הראובני, "פראנה יוגה" (שנת 2011). תלמידתו של דודי מלכא, "שאדו יוגה" במשך 6 שנים (עד 2018). 



התשוקה לתנועה מלווה אותי מגיל צעיר והניעה אותי כל חיי לאתר ולייצר מרחבים של ריקוד והתנסויות תנועתיות. דרכי הגופאנית, העבודה המודעת עם הגוף, נפתחה בשנות ה-20 שלי, כשנחשפתי לראשונה לפילאטיס ואז גם ליוגה. 

העברת המבט פנימה, והחוויה של תנועה מבפנים, אשר מציעות השיטות של פילאטיס ויוגה, פתחו בפני עולם חדש ומרגש, בו התנועה הפכה ערוץ עשיר ומשמח לחקירה ולגילוי עצמי. ההתבוננות הבלתי פוסקת, התמלול והמיקוד העדין של הפילאטיס ובהמשך גם הידע הרחב והמשוכלל של היוגה, אודות גוף ותודעה, תנועה ונשימה - הזינו את חקירתי הגופאנית, שכללו את תנועתי ואת ראייתי.

bottom of page