top of page

למה יוגה לילדים? אבישג שלר מסבירה


היוגה היא דרך חיים, המלמדת אותנו להקשיב, להתבונן ולהתחבר למהות ולחיות שבתוכנו. התרגול הפיזי שביוגה מפנה את תשומת ליבנו אל גופנו, ומתוך כך מביא אותנו ליציבה ותנועה נכונה בחיי היום יום.

ילדים הנחשפים לתרגול יוגה, משכללים את יכולתיהם הגופניות והמנטליות. הם לומדים לסמוך על החוזק שלהם, ולהכיר את החוויה הפיזית מהמימד הפנימי והעמוק שלה.

במהלך השיעור הילדים מתרגלים תרגילי נשימה, הרפייה ודמיון מודרך, המפתחים בהם מסוגלות להתמודד עם הסביבה בצורה בטוחה יותר. היוגה הופכת להיות כלי עבורם להירגע ולהגיב באופן מדויק ונכון יותר לנסיבות. החיבור ללב זורע בהם הקשבה לעצמם ולאיכויות שבתוכם.

הסקרנות של הילדים ללמוד ולהתפתח בולטת מאוד בשיעורים, הם נכונים להפנים את הידע לגבי גופם ונפשם וליישם אותו במהירות בחיי היום יום. בשנים האחרונות ניתן לראות עדויות רבות ממחקרים אשר מראים כי היוגה משפרת את הגמישות, חוזק מערכת השרירים ושיווי המשקל ומשפרת באופן משמעותי את הזיכרון, הקשב והריכוז.

כמורה ליוגה לילדים, התרומה המשמעותית ביותר שאני יכולה להעיד עליה היא השיפור בביטחון העצמי של הילד. ילדים מספרים שהם מלמדים תנוחות יוגה, את חבריהם בגנים ובבתי הספר, והופכים להיות משמעותיים ומוערכים בעיני עצמם והסובבים אותם. ילדים שסבלו מקשיים חברתיים ולימודיים הצליחו בזכות התהליך, להיפתח ולהגיע להישגים בתחומים רבים. היוגה היא כלי פשוט שלא מצריך אביזרים חיצוניים ולכן היא זמינה לילד בכל סיטואציה בה הוא נמצא.

על עצמי - אבישג שלר

התחלתי את דרכי בלימודי פסיכולוגיה וחינוך. ליוגה נחשפתי לפני כ-10 שנים, במהלך השנה הראשונה בלימודיי. המפגש עם היוגה היה מאוד משמעותי ועוצמתי עבורי, מה שהוביל אותי לחקור ולהעמיק בלימודי היוגה עם מורים בהודו ובארץ ובקורס יוגה לילדים בוינגייט. הבחירה ללמד ילדים הייתה טבעית עבורי, שכן העבודה עם ילדים משלבת בתוכה עבודה טיפולית וחינוכית. כיום אני מלמדת ילדים במסגרות שונות כגון גנים, חוגים, מסגרות פרטיות ועבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף, אני מלמדת מבוגרים בשיטת הויג'ננה, תלמידה של אורית סן גופטה, בוגרת קורס מורים בכירים ליוגה בוינגייט.

עדכון אחרון תמונות פלאפון 436_edited.jpg

פוסטים נבחרים ואירועים קרובים
פוסטים ואירועים נוספים
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Instagram App Icon
bottom of page