top of page

שלד רצועות שרירים גידים - אנטומיה חווייתית פונקציונלית בהנחיית מיכאל שחרור


שלד רצועות שרירים גידים

אנטומיה חוויתית ופונקציונלית

Body-Mind Centering® - BMC

בהנחיית מיכאל שחרור

קורס סמסטריאלי - 15 מפגשים, בו נתעמק במערכת היציבה והתנועה.

לימוד האנטומיה החוויתית עוסק בקשר בין רקמות שונות של הגוף לאופני תנועה ומצבי נפש ותודעה מסוימים. תנועה היא מצב תודעתי. כשאני נמצא (במודעות שלי) בתוך העצם מצב הנפש שלי ואופן התנועה שלי שונים מכאשר אני נמצא ברצועות – הרצועות זה מה שמחבר עצם לעצם במפרק. ואם אני נמצא בשרירים זה משהו אחר וגם לגידים – מה שמחבר שריר לעצם - יש מצב תודעתי ואופי תנועתי משלהם.

הקורס יקנה ידע רב, תיאורטי, חוויתי ומעשי, וחשוב עוד יותר, את עקרונות החקירה של האנטומיה החוויתית– נתמקד באיזורים התנועתיים העיקריים של הגוף – עמוד השידרה, האגן, ברכיים, כפות רגליים, חגורת הכתפיים. אולי גם נגיע לידיים. בכל איזור נחקור את 4 השכבות האלה: שלד, רצועות, גידים ושרירים ואיך יחד הם נותנים לנו את החוויה והיכולת המופלאים של תנועה במרחב ויחסים עם מה שסביבנו.

הלימוד ישלב עבודה בתנועה ובמגע והוא מבוסס אלתור תנועתי. למרות שלכל ריקמה איכויות תנועה אוניברסליות, הן מתבטאות באופן שונה אצל כל אחת ואחד מאיתנו.

מעבר לחומר הספציפי לימוד האנטומיה החוויתית הוא לימוד של גישת לימוד המעצימה את התלמיד ומאלצת אותו לגלות בעצמו, מלמדת איך ללמוד. הכלי העיקרי המשמש ללימוד הוא האילתור התנועתי – האימפרוביזציה המבוססת על נוכחות במקום גופני מסוים יוצרת שדה של אפשרויות שהוא גם ממוקד וגם פתוח. היא יוצרת קשר דו סיטרי בין המודע לתת מודע, היא יצירתית. אני לא יודע למה ואיך הופיעה התנועה הזאת המסויימת כשהתחלתי לנוע מהצואר של עצם הירך שלי אבל עובדה שהיא הופיעה. ולא הכרתי לפני כן את התנועה הזאת ועכשיו היא שלי.

וכשנגעתי ברצועה הצידית של הברך של מישהו הרגשתי פתאום תנועה פנימית עדינה מתחת לאצבעותי והלכתי עם התנועה הזאת ומשהו השתנה שם ומשהו השתחרר בברך.

לימוד האנטומיה החוויתית הוא לפעמים מאוד פרקטי ופונקציונלי ולפעמים הוא ריקוד. החוויה והתנועה שאיתה לוקחים אותי, אני רוקד מהרצועה האורכית הקידמית של עמוד השידרה.

הקורס פתוח לכל ומהווה העשרת עומק למורים לתנועה/יוגה/ פילטיס/ מחול וכו׳., רקדנים ומטפלים במגע ובשיטות סומטיות שונות.

הקורס יתקיים בימי שלישי בין השעות 10:00-13:00

יום פתוח לקראת הקורס יתקיים ביום שלישי 22.10 10:00-13:00

(עלות היום הפתוח : 50 ש"ח)

הקורס יפתח ב- 29.10 וימשך עד ה-15.2.20 (ב-24.12 לא יתקיים שיעור - חנוכה)

סה״כ 15 מפגשים.

מחיר הקורס: 2250₪, 1900 בהרשמה מוקדמת עד 27/9

ההרשמה כרוכה בתשלום 500₪ שלא יוחזרו במקרה של ביטול.

פוסטים נבחרים ואירועים קרובים
פוסטים ואירועים נוספים
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Instagram App Icon
bottom of page